Folclorul autentic românesc, studiat la liceu!

28-de-elevi-sibieni-ne-vor-reprezenta-la-faza-nationala-a-olimpiadei-mestesuguri-artistice-traditionale
Academia Română doreşte introducerea elementelor de cultură folclorică în programa de studiu preuniversitară şi se oferă să acorde sprijin pentru soluţionarea problemelor sesizate în învăţământul românesc. Într-un memoriu transmis Ministerului Educaţiei, Academia Română, prin Departamentul de Etnologie al Institutului de Filologie Română „A. Philippide” semnalează lipsa unui cadru şi a unui rol bine definit în documentele de planificare a activităţii didactice şi a sistemului de evaluare naţională pentru studierea folclorului.
Iniţiativa academică vine în consens cu Tratatul de Funcţionare a Uniunii Europene şi cu recentele stipulări oficiale ale Comisiei Europene, care încurajează guvernele statelor membre să se implice în „salvarea şi îmbogăţirea patrimoniilor culturale naţionale”, acestea reprezentând un factor de creştere economică şi de coeziune socială, precizează Academia Română.
De asemenea, Legea învăţământului menţionează, printre principiile care guvernează activitatea de învăţare în România, „principiul asumării, promovării şi păstrării identităţii naţionale şi a valorilor culturale ale poporului român”. Potrivit Academiei, este cunoscut faptul că acest principiu se aplică în mod curent în mediul preuniversitar occidental, unde se redactează şi se utilizează în demersul didactic teme din folclorul regional şi local şi unde profesorii au la dispoziţie ghiduri de predare a folclorului, toate acestea fiind considerate măsuri pentru sporirea atractivităţii, interactivităţii şi a accesibilităţii învăţării.
În acelaşi timp, folclorul, precum bine se ştie, reflectă o anumită viziune despre lume şi viaţă, exprimă noianul de idei şi sentimente, convingeri pe care poporul român le-a trăit şi pentru a căror înfăptuire a luptat de-a lungul istoriei.
Pentru a ne defini identitatea avem nevoie să ştim cine suntem, de unde venim, care ne sunt rădăcinile sau, altfel spus, care ne sunt strămoşii. Nu degeaba există la atâtea popoare cultul strămoşilor, iar tradiţia poporului se transmite mai departe cu fiecare generaţie pentru a conserva ceea ce este specific. Înţelegerea corectă a tradiţiilor şi obiceiurilor creează sentimentul de apartenenţă naţională şi declanşează sentimentul patriotic în personalitatea individului.
Izvorând din viaţă şi fiind reflectarea acesteia, folclorul este, prin excelenţă, o artă.
sursa

Alte articole interesante

Cum învață Generația touch-screen: Un studiu despre modelele și interesele elevilor din România, dar și despre muzica și filmele pe care le preferă Elevii români sunt nervoși, egoiști și superficiali, dar și inteligenți și pragmatici. Așa îi văd profesorii pe adolescenții de clasa a VII-a, pe car...
Ofertă educaţională pentru elevii claselor a VIII-a Peste 30 de unităţi de învăţământ preuniversitar din municipiul Iaşi îşi prezintă astăzi, 8 mai 2015, oferta educaţională, arătându-le viitorilor abs...
Suntem, din nou, părinți comunitari Cea de-a 4-a ediție a ”Târgului Antreprenorial” organizat de Liceul Teoretic ”Vasile Alecsandri” Iași ne-a găsit prezenți și implicați, ca în fiecare...
Bursele Centric pentru elevii de la Matematică – Informatică Odată cu începutul fiecărui an școlar, Fundația Comunitară Iași lansează o nouă sesiune a Fondului de Burse Centric. Am ajuns la cea de-a 3 sesiune, ...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *