Părinții care vor să aibă copii „de succes” sfârșesc prin a avea niște copii foarte obosiți

Un articol scris de Mirela Horumba, psiholog colaborator Adservio.

Dacă la creşterea sa avem un sprijin evident în medicii pediatri, nutriţionişti şi alte categorii de un real ajutor, la capitolul educaţie de multe ori suntem pe cont propriu şi nu de puţine ori nu ştim dacă ceea ce facem acum îi va fi de folos în viitor cu adevărat. Sunt convinsă că fiecare părinte îşi iubeşte copilul, însă fiecare fel de a iubi este diferit, fiecare relaţie părinte-copil este unică şi specială.

Suntem bombardaţi zilnic de presiunea socială, la care se adaugă influenţa prietenilor, putem introduce în ecuaţie cerinţele şcolii şi dacă mai ţinem cont de aşteptările familiale avem deja un puzzle complet şi complex în acelaşi timp. Şi trebuie să îi facem faţă, indiferent dacă ne place sau nu!

Şi dacă părinţii sunt prinşi între un job (chiar şi bine plătit), traficul cronofag casă-serviciu şi o viaţă foarte ocupată, se pare că acesta a devenit şi modelul copiilor a căror zi obişnuită din timpul săptămânii pare mai plină decât cea a unui adult.

Nu este întâmplător că studiile de psihologie socială a ultimilor ani arată că apar dezechilibre comportamentale la copii cu vârste din ce în ce mai mici, creştem o generaţie de copii fără copilărie. Absenţa timpului nestructurat, adică fără activităţi extracurriculare, cea care generează echilibru psihic şi creează o personalitate armonioasă face ca agresivitatea lor să crească exponenţial.

Citește mai mult.

Alte articole interesante

Dispariţia notelor la şcoală. Ce spun experţii despre iniţiativa Franţei şi cât de adecvată ar fi în sistemul românesc Cu sau fără note în catalog? Aceasta este întrebarea care a pus pe jar oficialii şi societatea civilă din Franţa în această perioadă, după ce Cons...
Căutăm ambasadori Un studiu realizat de GSK arată că și în mediul rural aproape jumătate din laboratoare sunt conectate la tehnologie. Tehnologia susține procesul d...
Formare profesională pentru elevi din Colegiul Național „A.T.Laurian” Botoșani în cadrul unui proiect Erasmus+ În anul școlar 2015-2016 se derulează în Colegiul Național „A.T.Laurian” proiectul Erasmus+ Acțiunea Cheie 102, ”Acquisition of professional web p...
Facultatea de Asistenţă Socială şi Sociologie Universitatea “Petre Andrei” din Iaşi este cea mai mare şi mai prestigioasă instituţie privată de învăţământ superior din Moldova. A fost înfiinţa...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *