Învaţă cum să ÎNVEŢI

image038

Cum ÎNVĂȚ?

Există o metodă, mai exact o tehnologie a învățării prin care se ajunge la rezultatul pe care ni-l dorim în urma activității de învățare, înțelegerea materialului studiat și acumularea de noi cunoștiințe care pot fi folosite, aplicate.

Această tehnologie a studiului a fost elaborată de L. Ron Hubbard. „Tehnologia Învățării” este prima și singura metodologie de învățare care te învață cum să faci asta. El a descoperit legitățile care stau la baza învățării și a elaborat metode eficiente aplicabile de către oricine este implicat în procesul învățării.

Folosind această tehnologie oricine, poate învăța orice.

Ce este „Tehnologia Învățării

Este o metodologie funcțională, cu ajutorul căreia o persoană poate să recunoască și să trateze corespunzător barierele care stau în calea învățării.

Deși L. Ron Hubbard a descoperit multe principii și metode legate de învățare, acestea se bazează pe înțelegerea a trei principii de bază, cunoscute sub genericul „cele trei bariere ale învățării”. Cunoașterea acestor trei bariere face posibilă pentru persoana care învață să le recunoască, atunci când se lovește de una dintre ele și să îl trateze corespunzător. Astfel abilitatea sa de a învăța va crește considerabil.

Prima barieră a studiului este denumită „lipsa masei”. În Tehnologia învățării, vorbim de masă şi de semnificaţia subiectului. Prin masă, noi înțelegem obiectele fizice existente, lucrurile din viață. Semnificaţia unui subiect este ceea ce înseamnă, ideea sau teoria lui. Dacă studiaţi despre un tractor, masa ar fi un tractor. Imaginaţi-vă cât de puţin veţi înţelege dacă niciodată nu aţi văzut de fapt un tractor? O asemenea absenţă a masei îl poate face practic pe elev să se simtă strivit, gârbovit, poate simţi ameţeală, de parcă ar fi fără viaţă, plictisit şi exasperat.

image011

A doua barieră este „un gradient prea înalt”. Gradientul este o abordare gradată a ceva, pas cu pas, nivel după nivel, fiecare pas sau nivel început fiind el însuşi uşor de atins – astfel ca în final, activităţile complicate şi dificile pot fi realizate relativ uşor. Termenul de gradient se poate aplica de asemenea la fiecare din paşii făcuţi pe această cale. Când cineva care studiază un anumit subiect, se loveşte de un gradient prea înalt, din aceasta poate rezulta un anumit tip de confuzie mentală sau ameţeală.

A treia barieră – Cuvântul greşit înţeles 
A treia—şi cea mai importantă barieră—este cuvântul greşit înţeles. Este un cuvânt care nu este înţeles sau este greşit înţeles. A trece peste un cuvânt care nu a fost înţeles dă cuiva senzaţia distinctă de goliciune sau fără nici un sentiment. Confuzia sau inabilitatea de a înţelege cu uşurinţă sau de a învăţa apare după un cuvânt pe care persoana nu l-a definit sau nu l-a înţeles. Dacă o persoană care nu are cuvinte greşit înţelese, talentul ei poate fi sau poate să nu să fie prezent, dar doingnessul ei referitor la acel subiect va fi prezent.

Sursa

 

Alte articole interesante

Tabere de vară în SUA – Los Angeles, Disneyland, Hollywood te așteaptă! A venit vacanța? Ei bine, nu încă, dar nici mult nu mai este. Și cum timpul trebuie valorificat cu sens, ce poate fi mai frumos decât să călăto...
A început săptămâna europeană a Tineretului în România! Săptămâna Europeană a Tineretului, eveniment propus de Comisia Europeană, a ajuns la cea de a şaptea ediţie. SET 2015 se concentrează în special pe te...
Stimulaţi-l să înveţe! Metode pentru părinţi Rareori copilul îşi mentine, la vârsta adolescenţei, acelaşi interes pentru şcoala, ca în primii ani de gimnaziu, motivele fiind, pe cât de divers...
Importanța pauzelor de la învățat Timpul de concentrare Pauza dintre lecții este răspunsul la simptomele de oboseală și la dificultățile de concentrare ale copiilor. Dar știm cum să...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *