Doamna Prof. Hăvârneanu ne vorbește despre experiența taberelor internaționale.

Prof. Lotus Hăvârneanu

Pentru că am primit întrebări din partea părinților asupra detaliilor, organizării și experienței în sine atunci când vine vorba de taberele în afara țării, am revenit cu impresii concrete de la cei care au fost acolo.

Astfel, gândurile ne-au fost încântate în urma discuției cu doamna profesor Lotus Hăvârneanu de la Colegiul Național Iași a cărei experiență ca profesor însoțitor ne-a ajutat să avem o imagine plenară, cu detalii amuzante și lucruri frumoase pe care le trăiesc copiii într-o tabără internațională.

Discuția cu doamna profesor a început cu accentul asupra organizatorilor, dumneaei fiind încântată de atenția la detalii și dedicarea acestora. Ne-a precizat că rolul profesorului însoțitor fiind mai mult un liant între mediul local și profesorii britanici foarte bine pregătiți care sunt în tabere și elevii români, totul fiind atât de sigur și organizat încât rolul însoțitorului este axat pe atenția integrală oferită copiilor din țară. Doamna profesor știe că alegerea profesorului însoțitor este pornită din dorința de a oferi copiilor o experiență cât mai plăcută posibil în condiții de siguranță;” copiii vor să se relaxeze, să fie în vacanță, nu vor o persoană prea dură sau inflexibilă, ci una rațională dar adaptabilă. Știu că experiența mea în activități cultural-artistice și cea de psiho-pedagogie mă ajută să mă adaptez mereu la ceea ce au nevoie copiii în tabere.”

Vorbind despre copii și ce își doresc, întrebările noastre au curs către experiența propriu-zisă a unui copil în tabără. Doamna profesor ne-a povestit despre tabăra din Londra unde au fost copiii anul trecut „Am stat la un fost castel, reamenajat, într-o locație mai izolată unde copiii au avut parte de foarte multe activități. Le-a plăcut că dimineața participau la sesiuni de întrebări pe teme culturale și în funcție de răspunsurile oferite primeau „bani”. Câștigurile de dimineață îi ajutau să cumpere bilete la evenimentele de seară: bal mascat, tir cu arcul, spectacole, joc de cărți. Erau foarte entuziasmați și desi erau din țări diferite, toate aceste activități îi făceau să uite limba și zona de proveniență și îi tranformau într-un grup de prieteni. Anul acesta vom sta în apropierea Londrei și va fi mai ușor de ajuns la obiectivele turistice și astfel copiii vor avea timp mai mult pentru detaliile culturale.”

Ne-a plăcut atât de mult experiența povestită încât ne-am fi dorit să revenim la anii liceului astfel încât să avem parte de astfel de amintiri frumoase. Locații superbe, activități interesante, prieteni noi, toate sunt ingredientele unei experiențe de neuitat pentru orice copil.

Alte articole interesante

Imaginea personală un reper! Cine sunt eu? Tinerii astăzi pun mult accent pe imaginea personală! Să ne gândim la ce se referă aceasta! Noi ca şi entităţi raţionale reflectăm o imagine subi...
INHALOSEDAREA – Metoda care “adoarme” frica de dentist Peste 50% din populaţie recunoaşte teama de a merge la  stomatolog. Evitarea cabinetului medical dentar duce insa la agravarea unor probleme uşor trat...
Cercetătorii au descoperit o legătură între sărăcie şi dezvoltarea creierului în copilărie După ce au scanat creierul a peste 1.000 de persoane, oamenii de ştiinţă au descoperit o legătură între mărimea acestuia şi statutul socioeconomic...
Calea spre o comunicare eficientă cu adolescenții Câteva întrebări pe care şi le pune aproape fiecare părinte de adolescent sunt: “mi-e greu să-l înteleg… ce-o fi în mintea lui?”, “toate sfaturile...